Camins públics i oberts

Aquest diari neix amb l'objectiu de donar a coneixer la problemàtica dels camins que tenen problemes de pas, sia per les males intencions d'alguns veins, que s'els volen fer seus, sia per la deixadesa municipal, que ho permet. Podeu contacta-nos a l'adreça publics.i.oberts@gmail.com

Excursió a ternelles 1.

camins | 08 Març, 2009 19:11 |

Excursió a Ternelles passant per l’estret: Castell del Rei, Cala Castell i la Cel·la.

El camí de Ternelles té el seu inici a la carretera de Pollença a Lluc al primer quilòmetre des de la carretera Ma -10. El camí es troba a l’alçada del Pont de l’Horta, a l’entrada de Pollença; només cal creuar la carretera venint des del pont i seguir el camí asfaltat. Seguint aquest camí, al costat del qual les cases residencials i vacacionals ocupen ara el lloc dels antics horts, arribarem a l’estret. Aquest punt pot presentar dificultats de pas, i no pel terreny, sinó perquè allà trobarem un guarda de seguretat i una barrera tancada. Si podem seguir endavant des de l’estret, veurem que el camí continua vorejant el torrent i passa pel costat de les cases del Molinot i les cases de la possessió. En aquest indret trobarem una nova barrera, la segona, que sol estar oberta i per la qual passarem per la porta de l’esquerra.

El camí continua per un preciós alzinar. Entre alzines i cants d’ocell caminarem fins un punt on trobarem dues possibilitats: hem de triar la de la dreta si volem arribar al Castell del Rei o Cala Castell; però, si tenim temps, podem girar cap a l’esquerra per tal de visitar la capella de la cel·la.

Com hem dit, per tal d’arribar al Castell del Rei o a Cala Castell hem de girar a la dreta del camí. Endinsant-nos ja dins la vall de Ternelles ens trobarem amb una altra bifurcació. En cas de voler anar al Castell s’ha de seguir el camí que ens condueix cap a l’esquerra i que té un fort desnivell ascendent. A partir d’aquest punt el pinar va desapareixent a mesura que anam pujant muntanya amunt fins arribar a un replà just al davall de la fortificació. Ara ja només s’ha de seguir un camí de ferradura que ens farà arribar fins ben davant la porta del Castell. La pujada al Castell, que es troba a 492 metres sobre el nivell del mar, haurà valgut la pena només en contemplar les espectaculars vistes que des d’allà es poden veure.

La caminada fins al Castell des de Pollença té uns 14 quilòmetres, amb una durada aproximada de 3 hores i mitja. L’excursió és molt senzilla i bona de fer, tant per la duresa, que és poca, com per la facilitat de seguir el camí i per la durada, que no és excessiva.

Si a la bifurcació, en comptes d’agafar el camí que puja al castell, agafam el camí de la dreta, i deixam el castell a l’esquerra, seguirem l’excursió cap a Cala Castell. El camí cap a la cala segueix dret i cap a baix sense cap pèrdua. Optar per anar fins a la caleta farà que s’allargui la durada de l’excursió, però a l’estiu ofereix la recompensa de poder refrescar-se a les clares aigües de la cala.L’excursió fins a Cala Castell té uns vint quilòmetres d’anada i tornada, i és, per tant, una mica més llarga que la del Castell del Rei.

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.